سیستم تبلیغات کلیکی

تبلیغات در هر کسب و کاری حرف اول را می زند و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست. انجام تبلیغات تکنیک ها و کانالهای مختلفی دارد. از تبلیغات دهان به دهان گرفته تا تبلیغ از طریق مستندات چاپی و تبلیغ از طریق ابزارهای چند رسانه ای  و رسانه های جمعی همه اهداف مشترکی را دنبال می کنند و آن هم برندسازی و افزایش فروش کالا یا خدمات است.

شاید اغراق نباشد اگر بگوییم امروزه تبلیغات از طریق فضای مجازی و بازاریابی دیجیتالی یکی از قویترین و پربازده ترین روش های تبلیغات است بطوری که شرکت های بزرگ و موفق همه به سمت بازاریابی دیجیتال روی آورده اند و بخشی از بودجه های تبلیغاتی خود را در این مسیر هزینه می کنند.

مباحث بازاریابی دیجیتال بسیار گسترده و مفصل است که باید به صورت تخصصی به آن پرداخته شود. یکی از تکنیک هایی که در بازاریابی دیجیتال استفاده می شود روش تبلیغات کلیکی است. در این روش به زبان ساده به ازای هر کلیک غیر تکراری که بر روی یک تبلیغ(بنر، تصویر، لینک) انجام می شود، تبلیغ دهنده باید مبلغ مشخصی را بپردازد. 

سیستم تبلیغات کلیکی

اجزای اصلی یک سیستم تبلیغات کلیکی

در یک سیستم تبلیغات کلیکی چند بازیگر مهم وجود دارند که عبارتند از:

تبلیغ دهنده

تبلیغ دهنده کسی است که  موضوع یا بنری برای تبلیغ کردن دارد و قصد دارد آن را در معرض دید بازدید کنندگان قرار دهد. تبلیغ دهندگان معمولا برای نمایش تبلیغات خود یک کمپین تبلیغاتی برنامه ریزی کرده مو مطابق آن عمل نموده و نتایج را اندازه گیری و ارزیابی می نمایند.

نمایش دهنده

نمایش دهنده کسی است که تبلیغات را در سیستم خود مطابق با چارچوبی که سیستم مدیریت تبلیغات مشخص می کند به نمایش می گذارد.  یک نمایش دهنده می تواند صاحب  یک یا چند وب سایت یا برنامه موبایل باشد.

سیستم مدیریت تبلیغات 

این سیستم تبلیغ دهنده ها را به نمایش دهنده ها وصل می کند. هم تبلیغ دهنده گان و هم نمایش دهندگان در این سیستم عضو می شوند. نمایش دهندگان مشخص می کنند که تبلیغات چطور و با کدام الگوها در سایت یا برنامه موبایل آنها نمایش داده شود. همچنین نمایش دهندگان می توانند مشخص کنند چه نوع تبلیغاتی و حتی از کدام تبلیغ دهنده را نمایش دهند.  تبلیغ کننده ها نیز محتوای تبلیغاتی خود را در این سیستم تعریف کرده و در قالب کمپین های بازاریابی مشخص می کند که در کدام نمایش دهنده ها با چه ویژگی ها و الگویی به نمایش در آید.

شمارش،  پالایش و نمایش کلیک های انجام شده و مدیریت مالی کلیک ها نیز در این سیستم انجام می شود.

بیننده

بیننده بازیگری است که از  سایت یا برنامه موبایلی نمایش دهنده بازدید کرده است و تبلیغ نمایش داده شده را می بیند و ممکن است برروی آن کلیک کند. این بازیگر نقشی در فرایند های سیستم تبلیغات کلیکی ندارد و صرفا استفاده کننده از نتیجه است

سیستم تبلیغات کلیکی نیکا پرداز

شرکت توسعه فناوری نیکا پرداز یک سیستم مدیریت تبلیغات کلیکی یکپارچه با پنل ویژه نمایش دهندگان و تبلیغ دهندگان را طراحی و پیاده سازی نموده است. طراحی کمپین های تبلیغاتی، ریتارگتینگ کمپیین ها، شمارش کلیک های واقعی وحذف کلیک های فیک، تمپلیت های مختلف نمایش، قابلیت فیلترینگ بر اساس نوع کسب و کار و کلمات کلیدی، قابلیت فبلترینگ نمایش بر اساس نوع سیستم عامل، نوع دستگاه کاربر، موقعیت های جغرافیایی کاربران، تولید گزارش های متنوع به صورت ویژوال، مدیریت مالی و حسابداری و محاسبات مالی کلیک ها و تسویه حساب مالی از ویژگی های و قابلیت های مهم این سیستم می باشد. 

این سیستم می تواند برای کارآفرینانی که در پی راه اندازی سیستم تبلیغات کلیکی هستند قرار گیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان این شرکت در ارتباط باشید.